اتاق خواب, روتختی, سرویس خواب

چگونه یک روتختی اسپرت مناسب انتخاب کنیم؟

روتختی اسپرت کارینا

روتختی اسپرت یکی از مواردی است که استفاده از آن فراگیر است. علاوه بر جنبه ی زیبایی ظاهری این محصول، از کارایی آن به عنوان روانداز مناسب نیز باید نام برد. این محصول در طرح ها و رنگ های متنوعی تولید شده که برای شما قابل انتخاب است. در اینجا برای انتخاب نوع مناسب روتختی اسپرت به شما اطلاعاتی داده می شود.

چرا از تخت خواب استفاده می کنیم؟

پیش از انتخاب یک روتختی اسپرت مناسب به مزایای تخت خواب اشاره می کنیم. از قدیم الایام، خانواده ها در خانه های کوچک یا حتی یک اتاق زندگی می کردند. تعداد اعضای خانواده زیاد بود و برای خواب از رختخواب استفاده می شد. اما به تدریج با تغییر فرهنگ مردم و کاهش تعداد فرزندان، شیوه ی زندگی نیز تغییر کرده و همه به دنبال زندگی آسان تر و با کیفیت تر هستند.

بدین ترتیب رخت خواب های قدیمی جای خود را به تخت خواب های امروزی داده اند. از مزایای استفاده از تخت سهولت استفاده از آن است. زیرا با نصب تخت در قسمتی از اتاق شما از پهن کردن رخت خواب هنگام شب و جمع کردن آن صبح هنگام راحت می شوید. چرا که باید برای حمل رخت خواب ها وزن زیادی را تحمل کنید.

که البته باعث آسیب به پاها و کمر می شود. علاوه بر این هنگام خوابیدن روی زمین و برخاستن از آن باید فشار زیادی به زانو ها و کمر خود وارد آوریم که استفاده از تخت از این فشار جلوگیری می کند. همچنین نظریه ای وجود دارد که بر وجود فاصله ی حداقل 30 سانتی متری از سطح زمین برای خوابیدن تاکید دارد. این نظریه بر اساس میدان های الکترومغناطیسی زمین بیان می شود. تمام علل علمی و پزشکی از یک سو و جنبه ی زیبایی ظاهری تخت خواب نسبت به رخت خواب در فضای اتاق های یک خانه از سوی دیگر باعث استفاده ی فراگیر از تخت خواب شده است.

وجود رخت خواب در اتاق نشانه ی به هم ریختگی و آشفتگی است اما یک تخت در اتاقی که از نظر رنگ آمیزی نیز با رنگ سایر وسایل موجود در اتاق هماهنگ است، باعث زیبایی اتاق و دکوراسیون شما  خواهد شد.

 

روتختی اسپرت چگونه به وجود آمد؟

در قسمت قبل با ضرورت استفاده از تخت آشنا شدیم. در پی فراگیر شدن تخت خواب ها، نیاز به روتختی های مناسب احساس می شود. روتختی ها در گذشته فقط جنبه ی زیبایی داشتند برای هرچه بهتر شدن ظاهر اتاق خواب ها استفاده می شدند. همان طور که می دانید با هزینه ی بالایی که مشتری برای خرید می کرد غیر از مصرف زینتی، کارایی دیگر برای شخص نداشت.

اما با ورود روتختی اسپرت به بازار منسوجات خانگی تحول بزرگی در این زمینه ایجاد شد. روتختی های اسپرت نوعی لحاف است که از یک لایه ملحفه همه ی محیط آن را پوشش می دهد. فضای بین این ملحفه ها با مقدار مناسبی از الیاف پر می شوند برای نگه داشتن الیاف داخل ملحفه با چرخ خیاطی های مخصوصی نوعی دوخت روی آن پیاده می شود. البته نوع دیگری نیز وجود دارد که با بندینک ها و یا دکمه ها به هم وصل می شوند اما کارایی دوخت با روش ذکر شده را ندارند.

این دوخت ها را می توان با طرح های خاص روی روتختی اسپرت پیاده کنند که خود به زیبایی ظاهری محصول می افزاید.

الیاف هایی که در دوخت روتختی های اسپرت استفاده می شود هم گرمای مناسبی دارد و استفاده از روتختی اسپرت را در چهار فصل سال ممکن می سازد و هم از نظر وزنی سبک بوده و قابلیت حمل و نقل آن را بهبود می بخشد.

سرویس لحاف روتختی برند Turkaz دو نفره 6 تکه

 

انواع روتختی اسپرت

روتختی اسپرت را می توان از ملحفه های متنوع با هر رنگ و طرحی تهیه کرد. به همین دلیل از نظر ظاهری می تواند کاملا منطبق بر سلیقه ی مشتری باشد.

علاوه بر این شما می توانید از همان ملحفه برای بالش های روی تخت نیز استفاده کنید تا با هم هماهنگ باشند. برای زیباتر شدن دکور روی تخت از چند بالش یا کوسن اضافه نیز استفاده می شود که باید با هم هماهنگ باشند. البته یک ایده ی خلاقانه نیز امروزه به بازار عرضه شده است که روتختی ها را به صورت دو رو تهیه می کنند.

بدین ترتیب گویی شما دو روتختی تهیه کرده اید. ممکن است هر روی آن طرح های متفاوتی داشته باشد یا رنگ های متفاوت. اما به هر حال یکی از مزایایی جالب این نوع روتختی های اسپرت محسوب می شود.

روتختی اسپرت را می توان از ملحفه هایی تهیه کرد که مناسب دختران یا پسران باشند. همچنین برای سنین مختلف نیز می توان از طرح های مناسب استفاده کرد. با توجه به این که در خانه های امروزی برای فرزندان اتاق و تخت خواب در نظر می گیرند. شما می توانید از روتختی دخترانه یا روتختی پسرانه برای دختران و پسران خود استفاده کنید.

روتختی دخترونه

هم اکنون ملحفه هایی به بازار عرضه شده که دارای طرح های سه بعدی هستند. با دوخت روتختی ها با این ملحفه ها به روتختی سه بعدی دست می یابیم. که از زیبایی ظاهری ویژه ای برخوردار هستند.

روتختی ها علاوه بر تنوع طرح و رنگ از نظر اندازه نیز تنوع زیادی دارند. البته اندازه ی روتختی ها را باید بنا بر اندازه ی تخت خواب خود انتخاب کنید. برای همه ی تخت خواب ها و در همه ی سایزها مانند نوزادی، نوجوان، بزرگسال یکنفره و دو نفره روتختی تولید می شود.


روتختی پسرونه

البته در مورد تخت های دو نفره باید گفت که بنا بر فضای اتاق خواب ها می توان از عرض های مختلف این تخت خواب ها استفاده کرد. عرض 180 سانتی متر، 160 سانتی متر و 140 سانتی متر در بازار موجود است. که متناسب با آن ها روتختی دو نفره نیز تولید می شود. البته می توان روتختی ها را در اندازه ای تولید که کرد که از اندازه ی تخت بزرگتر بوده و از لبه های تخت آویزان باشد که نوعی از کاربرد آن است.



چگونه یک روتختی اسپرت مناسب انتخاب کنیم؟

بعد از این که از بین انواع مختلف روتختی ها، نوع مناسب با کاربری خود را انتخاب کردید. باید به برای انتخاب رنگ و طرح، به دکوراسیون اتاق خواب خود دقت کنید.

هماهنگی بین رنگ فرش و پرده و رنگ دیوارها نیز زیبایی بصری خاصی به اتاق خواب شما خواهد می بخشد. البته به طور کلی باید هماهنگی بین کالای خواب مورد استفاده در منزل و به ویژه جهیزیه وجود داشته باشد. تا هنگام چیدن آن ها در کنار یکدیگر هماهنگی و زیبایی به چشم آید.

البته برای تهیه ی جهیزیه به سایر منسوجات خانگی از جمله حوله تن پوش نیز نیاز دارید که هماهنگی آن ها نیز با سرویس آرایشی و بهداشتی شما خالی از لطف نیست. کالای خواب سلطانی تمامی نیازهای شما در این زمینه را بر طرف خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *