حوله

7 نکته مهم و کاربردی برای شستن حوله

حوله

حوله یکی از مهم ترین وسایل شخصی است. به همین دلیل، اگر به بهداشت آن توجه نشود، می تواند منشا بیماری های زیادی باشد. حوله های نو باید قبل از استفاده به خوبی شسته شوند. سایر حوله ها نیز به ازای هر 3 بار استفاده به شستشو نیاز دارند. توصیه می شود حوله ها بعد از شستشو به کمک نور خورشید خشک شوند.

بسیاری از مردم تصور می کنند که حوله بعد از چند بار استفاده هنوز هم تمیز است.

این در حالی است که در این نوع منسوجات میکروارگانیسم های مختلفی وجود دارد که می توانند برای سلامتی مضر باشند. حوله تن پوش آب زیادی جذب می کند و برای ساعت ها مرطوب باقی می ماند. به همین دلیل، محل مناسبی برای رشد میکروب به شمار می رود.

در ادامه، شما را با مهم ترین نکاتی که باید در هنگام شستشوی حوله زنانه و مردانه رعایت کنید، آشنا می کنیم.

 

1

حوله های نو را قبل از استفاده بشویید.

حتما بعد از خرید حوله جدید آن را کاملا شسته و خشک کنید. چون ممکن است تا قبل از اینکه به دست شما برسد به طرق مختلف آلوده شده باشد. همچنین، اغلب منسوجات نو حاوی آهار و سیلیکون هستند که می تواند مانع جذب رطوبت شود. شما می توانید با شستشو این لایه سیلیکونی را از بین برده و قدرت جذب را افزایش دهید.

2

با استفاده از سرکه از تغییر رنگ این منسوجات جلوگیری کنید.

برای اینکه منسوجات نو رنگ خود را از دست ندهند، آن ها را با سرکه بشویید. از نصف مقدار توصیه شده ماده شوینده برای شستشو استفاده کرده و نیم الی یک فنجان سرکه سفید را در هنگام آبکشی به آب اضافه کنید. سرکه هم به تثبیت رنگ کمک می کند و هم باقیمانده مواد شوینده را از بین می برد.

3

حوله را بعد از 3 بار استفاده بشویید.

برای اینکه از رشد میکروب ها جلوگیری کنید، اجازه دهید که این منسوجات بعد از استفاده کاملا خشک شوند. همچنین، به طور منظم آن ها را بشویید. این منسوجات باید بعد از هر 3 بار استفاده، شسته شوند. پس چنانچه هر روز دوش می گیرید، به 2 بار شستشو در هفته نیاز است. اگر پوست حساسی دارید یا به اگزما مبتلا هستید، باید بعد از هر بار استفاده حوله را بشویید تا از تحریک بیشتر پوست جلوگیری شود.

4

از شستن حوله همراه با لباس خودداری کنید.

لباس ها حاوی میکروب و باکتری هایی هستند که ممکن است به سایر منسوجات منتقل شوند. به دلایل بهداشتی، همیشه باید حوله و لباس به طور جداگانه شسته شوند.

5

از شستن این منسوجات با آب بسیار داغ خودداری کنید.

بهتر است دمای آبی که برای شستن این منسوجات استفاده می کنید، حدود 40 درجه سانتی گراد باشد. آب خیلی داغ الیاف این محصولات را از بین برده و باعث زبر شدن آن ها می شود.

6

در مصرف نرم کننده زیاده روی نکنید.

به ازای هر 3 یا 4 بار شستشو می توانید از نرم کننده استفاده کنید. استفاده بیش از حد باعث تجمع نرم کننده در حوله و از بین رفتن الیاف آن می شود. چنین منسوجاتی بافت زمخت داشته و نمی توانند به خوبی آب را  جذب کنند.

7

برای خشک کردن از نور خورشید کمک بگیرید.

بعد از شستشو، حوله را تکان دهید تا آب اضافی گرفته شده و از چروک شدن آن جلوگیری شود. سپس آن را در هوای آزاد و مقابل نور خورشید قرار دهید تا هم سریع تر خشک شود و هم میکروب های آن از بین برود. استفاده از اتو برای خشک کردن حوله مردانه و زنانه توصیه نمی شود. چون با از بین بردن بافت این منسوجات قدرت جذب آب توسط آن ها را کاهش می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *