اتاق خواب, روتختی

پنج نکته اساسی در خرید روتختی

نکاتی که در خرید روتختی باید به آن توجه کنیم و اشتباهاتی که باید از آن دوری کنیم

مشاهده مدل های مختلف و بررسی رنگ و طرح تنها مهم ترین کاری نیست که شما باید در هنگام خرید یک روتختی مدنظر قرار دهید!

اگر قصد خرید روتختی دارید و نمی دانید چطور یک روتختی مناسب با تخت و اتاق خود انتخاب کنید، حتما این نوشته را تا به انتها بخوانید. این نوشته با توجه به تجربیات چندین مشتری و کارشناس فروش تهیه شده است و حاوی اشتباهات رایجی است که اکثر افراد هنگام خرید روتختی مرتکب می شوند.

در صورتیکه نکات ذکر شده در این مقاله را با  دقت کافی بخوانید و در انتخاب روتختی تان به آن توجه کنید به شما قول می دهیم از انتخاب روتختی تان پشیمان نمی شوید .

1

سایز تشک

اولین موردی که باید قبل از خرید به آن توجه کرد سایز تختخواب است. قبل از هرکاری برای خرید روتختی اول سایز تشک خود را بگیرید.
اگر تشک هم هنوز خرید نکرده اید، توصیه می شود برای تخت دو نفره ، تشک عرض 160 و برای تشک یک نفره ، تخت عرض 90 را سفارش دهید . انتخاب تشک دو نفره عرض 140 یا 180 و انتخاب تخت یک نفره عرض 120 دست شما را در انتخاب روتختی مورد پسندتان می بندد . به عبارت ساده تر روتختی های مناسب این نوع تخت ها خیلی کم است و به احتمال زیاد نمی توانید روتختی مناسب و با سلیقه خود را پیدا کنید و یا باید به تولید کننده سفارش تهیه و تولید آن را بدهید.

سایز بندی تشک

2

طرح و رنگ روتختی

می توانید در انتخاب رنگ روتختی از رنگ های مکمل یا رنگ متضاد استفاده کنید . این موضوع به سلیقه شخصی شما برمی گردد اما انتخاب صحیح رنگ ، اتاق خواب شما را زیباتر می کند . موضوع طرح روتختی نیز مانند رنگ آن کاملاً سلیقه ای است .

تنها نکته مهم آن است که هدف از انتخاب یک روتختی مناسب احساس آرامشی است که شما می بایست در هنگام خواب داشته باشید . بنابراین اگر اتاق خواب شلوغی دارید سعی کنید با استفاده از طرح های ساده تر از شلوغی آن بکاهید .در مطلب “9 ترکیب رنگی جذاب و ساده برای اتاق خواب“، به شما چند ترکیب رنگی جذاب پیشنهاد داده ایم که با استفاده از آن می توانید بهترین رنگ را انتخاب کنید.

روتختی لومانا طرح بریشا صورتی

3

جنس پارچه روتختی

استفاده از روتختی پولک دوزی، مروارید دوزی، تور و یا حریر که به روتختی های فانتزی و تزیینی معروف هستند، عموماً در خرید جهیزیه برای عروس خانم ها به چشم می خورد . توجه داشته باشید روتختی که از تور و پارچه ساتن تهیه می شود، برای استفاده عمومی به هیچ وجه مناسب نیست و علاوه بر آن شما می بایست یک روتختی راحت نیز برای تخت خود انتخاب نمائید.

اگر به دنبال استفاده روزمره از روتختی خود هستید روتختی های نخی بهترین انتخاب برای شما خواهد بود .
پارچه های نخی علاوه بر اینکه به سادگی قابل شستشو هستند ، ایجاد حساسیت نیز نمی نمایند . همچنین ایجاد الکتریسته ساکن نمی کنند و موجب ایجاد حس گر گرفتگی و عرق کردن در هنگام خواب نمی شود .

روتختی لومانا طرح جیمنا

4

کیفیت روتختی

ضرب المثل قدیمی هر چقدر پول بدی آش می خوری تعبیر درستی از میزان وابستگی کیفیت یک محصول با قیمت آن است . امروزه به دلیل استقبال و فراگیر شدن تب استفاده از روتختی شاهد فروش روتختی های بی کیفیت و ارزان زیادی هستیم . متأسفانه به دلیل استفاده افراد سودجو از عکس های مشترک مشتری دچار سردرگمی می شود و چون معمولاً اطلاعات کاملی درخصوص خرید روتختی ندارد تصور می کند جنس مشابه و با کیفیت مشابه با قیمت ارزان تری عرضه می شود.

البته دقت کنید که گول بعضی از برند هایی که با سو استفاده از این ضرب المثل محصولات خود را گران تر از معمول میدهند را نخورید.

همان طور که در بالا ذکر شد قیمت یک سرویس روتختی به جنس پارچه و الیاف آن بستگی مستقیم دارد . استفاده از الیاف گرماژ بالا که الیاف با کیفیت تولید کشور کره محسوب می شود  لحاف تولید شده با این الیاف علاوه بر اینکه گرم هستند قابل شستشو به دفعات مکرر نیز هستند و در نتیجه شستشو و استفاده مداوم ، لحاف پف خود را از دست نمی دهد.

روتختی های با کیفیت از پارچه های ترک ، پارچه های ایرانی با کیفیت تهیه می شوند.
با یک حساب ساده و در نظر گرفتن قیمت پارچه در بازار می توان حدس بزنید روتختی که به قیمت بسیار ارزان فروخته می شود نباید پارچه و الیاف مناسبی داشته باشد . پس کیفیت را فدای ارزان بودن نکنید .

1- همیشه به یاد داشته باشید هیچ ارزونی بی دلیل نیست . بنابراین وقتی پیشنهادهای ارزان می شنوید شک کنید .
2- جنس پارچه استفاده شده در روتختی و جنس الیاف استفاده شده در لحاف روتختی بر قیمت آن تأثیر زیادی دارد . مطمئنا وقتی کالایی ارزان فروخته می شود پارچه و الیاف نامرغوبی در تهیه آن استفاده شده است .
3- استفاده از الیاف بازیافتی و پارچه چینی درجه دو و سه باعث افت شدید قیمت می شود این روتختی ها مهمان چند ماهه ای می توانند برای اتاق خواب شما باشند بنابراین اگر قصد دارید پول تان را دور بریزید حتما روتختی ارزان بخرید .
4- با شنیدن نام روتختی ترک وسوسه نشوید.

روتختی لومانا طرح دیاموند

5

تعداد تکه روتختی

در خرید روتختی به تعداد تکه های روتختی دقت کنید همچنین دقت کنید که شامل چه مواردی می باشند.

روتختی ها را می توان به دو دسته کلی تقسیم کرد:

1- روتختی های لحاف دوخت دار ( رویه بالش + لحاف دوخت دار + روی کوسن + ملحفه تشک )

2- روتختی کاوری ( رویه بالش + کاور لحاف + روی کوسن+ ملحفه تشک )

3- روتختی های لحاف کاوری ( رویه بالش + کاور لحاف + لحاف لایت دوخت دار + روی کوسن + ملحفه تشک )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *