روتختی

روتختی سه بعدی چیست؟

روتختی سه بعدی، مدل جدیدی از روتختی در زیرگروه کالای خواب است. این کالا علی رغم مدت زمان 3 ساله ای که از معرفی اش می‌گذرد توانسته مورد توجه مشتریان واقع شود. در این مقاله می خواهیم به معرفی روتختی سه بعدی و انواع آن بپردازیم.

همچنین روش هایی را برای انتخاب بهتر آن برای اتاق خواب تان به شما معرفی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

1

اگر بخواهیم تخصصی توضیح بدهیم روتختی ها از نظر چاپ به دو دسته چاپ پانو و چاپ روتاری تقسیم می شوند که در روتختی ها سه بعدی از چاپ پانو استفاده می شود.

چاپ روتاری به چاپ طرح های که گل آن در طول پارچه ادامه دار یا تکراری می باشند گفته می شود به بیان ساده پارچه را از عرض اگر برش بدهید در طرح پارچه خللی ایجاد نمی شود (نوع چاپ روی پارچه، که به صورت طرح پیوسته می باشد) مانند تصویر زیر:

روتختی اسپرت کارینا

چاپ پانو به چاپی گفته می شود که تصاویر به شگل کادر بندی می باشند و پارچه را از عرض فقط از قسمت های مشخص می توان برش داد تا به طرح پارچه خللی نرسد (نوع چاپ روی پارچه، که به صورت طرح کادر برای هر یک از رویه لحاف می باشد)مانند تصویر زیر:

 

2

ایجاد حجم و دوری از طرح های یکنواخت و تکراری از مهمترین خاصیت های تصاویر سه بعدی محسوب می شود.

محال است ببینده ای با تصویر سه بعدی روبرو شده اما مجذوب آن نشود. زمانی که تصاویر سه بعدی با آخرین متد های طراحی و نقش زنی پارچه، بر روی پارچه های رو تختی چاپ می شوند، حجم و عمق زیبا و تاثیر برانگیزی در رو تختی ایجاد می شود و همین عامل باعث محبوبیت بالای رو تختی های سه بعدی در نظر خریداران و ببینندگان است.

 

سرویس لحاف روتختی سه بعدی turkaz

 

در واقع روتختی سه بعدی که به آن روتختی دیجیتالی یا 3D هم گفته می شود از تکنولوژی چاپ پانو از چاپ روی پارچه بهره برده است که در آن تصاویر عمق و جلوه بیشتری پیدا کرده است و بیننده حس زنده بودن و طبیعی بودن را در آن حس می کند.

در مرحله طراحی و چاپ روتختی سه بعدی تولیدکنندگان می کوشند تا آنجا که ممکن است به تصاویر عمق بدهند.

چرا که وجه تمایز این نوع روتختی با بقیه مدل ها در جلوه خیره کننده تصاویر آن است. داشتن حجم و عمق تصویر سبب زیبایی خیره کننده روتختی سه بعدی می‌شود. طوری که هر بیننده ای را مجذوب خودش می کند.

چاپ سه بعدی پارچه به عنوان یکی از جدیدترین، به صرفه ترین و متنوع ترین روش‌های چاپ پارچه شناخته می‌شود که در سال‌های اخیر خدمات بسیار زیادی به صنعت مد، پوشاک و نساجی کرده است.

3

مزایا

  • تنوع بسیار بالا 
  • طول عمر بالا
  • ثبات رنگ بالا در شستشو
  • قابلیت ست کردن با پرده و آباژور
  • قابلیت چاپ تصویر شخصی یا دلخواه بر روی روتختی

معایب

  • عدم تفکیک راحت بین پارچه با کیفیت پایین و بالا 
  • وجود طرح های کپی با کیفیت پایین
  • در طرح های بزرگ روتختی از نزدیک جلوه لازم را ندارد
نمایش 12 20 28

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *