روتختی

چرا روتختی با پارچه پلی استر نخریم؟

پارچه پلی استر برای روتختی

خوب است بدانید که برخی از افراد هنگام خرید پارچه برای روتختی خود نمی دانند که باید چه نوع پارچه ای را خریداری کنند انتخاب یک پارچه مناسب برای روتختی خود یکی از مهم ترین نکاتی است که هر فرد هنگام خرید پارچه روتختی باید به آن توجه کند. پارچه پلی استر یکی از انواع پارچه های روتختی می باشد که برخی از افراد به دلیل قیمت پایین و شست و شوی آسان این پارچه را برای تخت خود خریداری می کنند.

راه های تشخیص شناسایی پارچه پلی استر عبارتند از :

1- یکی از روش های تشخیص پارچه پلی استر لمس کردن آن می باشد. که برای تشخیص پارچه ها با لمس کردن باید کم و بیش انواع پارچه را بشناسید که برای همه کار راحتی نیست

2- بهترین راه شناخت پارچه پلی استر سوزاندن قسمت کوچکی از پارچه می باشد که به شما در  تشخیص این نوع پارچه کمک کند اگر بعد از سوزاندن پارچه ی شما پودر شود و مانند کاغذ بسوزد آن پارچه دارای الیاف طبیعی بوده است اما اگر به شکل خمیر در بیاید و جمع شود آن پارچه پلی استر بوده است.

پارچه پلی استر چه معایبی دارد؟

خوب است بدانید که خرید و استفاده از پارچه پلی استر دارای معایبی از جمله عدم جذب رطوبت و عرق کردن فرد و …. می باشد. در ادامه ی مقاله شما را با اصلی ترین معایب استفاده از این پارچه آشنا خواهیم کرد.

تعریق شدید

استفاده از موادی که در ساخت و تولید این پارچه به کار رفته است باعث شده است که این پارچه خاصیت جذب رطوبت پایینی داشته باشد و همین امر باعث عرق کردن بیش از اندازه و حبس شدن گرما  در آن پارچه می شود و بنابراین ممکن است فرد عرق سوز شود .

ایجاد آلرژی و حساسیت

ایجاد این آلرژی و حساسیت خیلی نادر می باشد اما برای افرادی که پوست های بسیار حساسی دارند و همچنین حساسیت آن ها نسبت به مواد شیمیایی خیلی بالا می باشد مشکل ساز می باشد بنابراین اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که پوست حساسی دارید سعی کنید از این نوع پارچه برای روتختی خود استفاده نکنید.

داشتن قابلیت اشتغال پذیری بالا

از دیگر معایب استفاده از پارچه پلی استر می توان به داشتن قابلیت اشتغال پذیری بالای آن اشاره کرد.بنابراین توجه داشته باشید که از قرار دادن پارچه پلی استر در کنار آتش بپرهیزید

داشتن الکتریسیته ساکن

خوب است بدانید که پارچه های پلی استر دارای الکتریسیته ساکن می باشند و این الکتریسیته ساکن به دلیل داشتن الیاف مصنوعی این نوع پارچه ایجاد شده اند .

نداشتن قابلیت تنفس

تنفس پارچه یعنی  انتقال بخار، هوا و رطوبت از داخل پارچه به بیرون از پارچه می باشد اما در پارچه پلی استر به این دلیل که عایق رطوبت می باشد خاصیت و قابلیت تنفس را ندارد و به همین دلیل ممکن است برای فرد مشکلاتی را ایجاد کند.

پارچه پلی استر برای روتختی

دقت در انتخاب و نوع پارچه روتختی بسیار مهم می باشد زیرا شما مدت زیادی را برای خوابیدن و استراحت بر روی تخت خواب خود هستید و اگر پارچه روتختیتان مناسب نباشد ممکن است شما اذیت و کلافه شوید به عنوان مثال استفاده از پارچه پلی استر به دلیل عدم جذب رطوبت و قابلیت عایق پذیری بالا باعث می شود که فرد زمانی که بر روی تخت خود می خوابد عرق کند و این عرق کردن مخصوصا در تابستان فرد را به شدت اذیت و کلافه می کند. بنابراین به همین دلیل است که فرد هنگام خرید پارچه روتختی دقت و توجه کافی داشته باشد تا بعدا اذیت و پشیمان نشود.


همانطور که گفتیم بسیاری از افراد به دلیل قیمت پایین و شست و شوی آسان و قیمت مناسب پارچه پلی استر را به عنوان پارچه ی روتختی خود خریداری می کنند اما بعدا به دلیل معایب زیادی که دارد و برایتان ذکر کردیم فرد به شدت پشیمان می شود. زیرا ساختار پارچه های پلی استر از الیاف و مواد شیمیایی می باشد و به همین دلیل است که معایب زیادی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *