بالش

6 دلیل برای خرید بالش های طبی

فواید بالش طبی

بالش طبی به دلیل فرم خاص خود سر و گردن را در وضعیت مناسب قرار می دهد. در نتیجه، از آسیب ستون فقرات و درد گردن جلوگیری می کند. استفاده از بالش طبی کیفیت خواب را بهبود و احتمال خروپف کردن را کاهش می دهد. افرادی که از این نوع بالش استفاده می کنند، کمتر دچار چین و چروک در ناحیه صورت می شوند.

خیلی از افراد صبح ها با درد و ناراحتی از خواب بیدار می شوند. گاهی اوقات این درد خود به خود از بین می رود. اما در بعضی افراد شدید بوده و به راحتی برطرف نمی شود. خوابیدن به روش اشتباه گردش خون را مختل کرده و در طولانی مدت باعث درد می شود. گاهی اوقات تختخواب در بروز این درد نقش دارد. اما خرید یک تختخواب جدید پر هزینه است و همه افراد امکان انجام این کار را ندارند. یا ممکن است تختخواب مشترک باشد و همسرتان تمایلی به تعویض آن نداشته باشد. در این شرایط، بهتر است از یک بالش طبی استفاده کنید.

بالش طبی انواع مختلفی که دارد که یکی از آن ها بالش مموری فوم است. این محصولات تقریبا هوشمند بوده و با توجه به وزن و دمای بدن شکل می گیرند. در نتیجه، از ایجاد فشار روی ستون فقرات جلوگیری می کنند.

فواید استفاده از بالش طبی چیست؟

1

به درد گردن مبتلا نمی شوید.

بالش طبی به دلیل قوسی که دارد یک فضای مناسب برای قرارگیری سر و گردن فراهم می کند. استفاده از این محصول گردن را ثابت نگه داشته و از آن محافظت می کند. ارتفاع بالش معمولی به صورتی است که باعث سفتی گردن می شود. اما نوع طبی آن چنین مشکلی را ایجاد نمی کند. استفاده از بالش طبی هم در درمان درد گردن و هم در پیشگیری از بروز آن نقش دارد.

2

خواب بهتری خواهید داشت.

کم خوابی به شدت سلامت جسمی و روحی را تحت تاثیر قرار می دهد. اگر بالش شما راحت نباشد، به راحتی نمی توانید بخوابید. کم خوابی باعث خستگی جسمی و روحی، کاهش عملکرد و بهره وری، چاقی، دیابت، پرفشاری خون و بیماری قلبی می شود. اگر خواب خوبی داشته باشید، جنبه های مختلف سلامتی شما و کیفیت زندگی تان بهبود پیدا می کند.

3

بدون وقفه می خوابید.

اگر همسر شما خواب نامنظمی داشته باشد، ممکن است خواب شما هم مختل شود. چنانچه شما روی یک بالش طبی بخوابید و همسرتان در کنار شما حرکت کند، متوجه این موضوع نخواهید شد.

4

خروپف نمی کنید.

این نوع محصولات طبی سر و گردن را در وضعیت صحیح قرار می دهند. در نتیجه، هنگام خواب از انسداد راه های هوایی جلوگیری می شود. اگر به دلیل قرارگیری نادرست سر و گردن روی بالش خروپف می کنید، بالش طبی می تواند از بروز این مشکل پیشگیری کند.

5

از آلودگی ها در امان خواهید ماند.

اغلب بالش ها حاوی موجودات میکروسکوپی به نام مایت هستند. مایت ها که نوعی حشرات ریز محسوب می شوند با چشم غیر مسلح دیده نمی شوند. اما مواجهه با آن ها باعث آلرژی و بروز علائمی مثل خارش چشم، آبریزش بینی، اگزما و آسم می شود. مایت ها فقط می توانند روی پنبه یا پشم زندگی کرده و از الیاف طبیعی مثل پنبه تغذیه کنند. خوشبختانه این موجودات ریز قادر نیستند روی سطح فومی پلی اورتان بالش طبی به حیات خود ادامه دهند.

6

دچار پیری زودرس پوست نمی شوید.

با توجه به اینکه هنگام خواب صورت دائما روی بالش قرار دارد، چین و چروک هایی در پوست ایجاد می شود که به آن ها خطوط خواب می گویند. این خطوط به تدریج عمیق تر شده و ظاهر فرد را تحت تاثیر قرار می دهند. بالش طبی به دلیل نرم بودن احتمال ایجاد چین و چروک را کاهش می دهد.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *